Planetes Wiki
Advertisement

Ľİhi Kadse, coneguda a la Terra com a Маríа İѕаbеl Lóреz Rоdríguеz, és un personatge de ľunivers estès de Planetes. És teremedosiana, com el seu antic xicot i possible marit.

Infància

Ľİhi va néixer ľany 1995, igual que en Josep Maria, però el 4 de gener. De petita va ser coneguda a Europa. Quan tenia 10 anys va conèixer en Josep Maria, i ell va descobrir que ľİhi també era teremedosiana. Per això van començar a sortir, a ľabril del 2005. Això és esmentat en alguns capítols de Planetes 3.

Adolescència

Ľİhi va abandonar les seves aptituds per unir-se a la FEF 07 amb en Josep Maria 12 el 2007, dos anys després de conèixer-se. En Josep Maria 12, que havia estat molts anys inactiu, va recuperar la Flota Esteŀlar de la Federació amb la nau FEF 07 i ľİhi hi entra com a alferes juntament amb el 0. Ella ràpidament és ascendida a comandant. Poc més endavant, el 2008, Talos entra a la FEF i ľalmirall Edward ascendeix el 12 a almirall. Aleshores 12 ascendeix ľİhi a capitana i el 0 a comandant de la nau FEF 07. Això apareix a les primeres quatre temporades de SèrieStar4.

En Josep Maria, ľİhi i el 0 comencen unes aventures a bord de la nau FEF 07 ľany 2009. Ľİhi va descobrir ľexistència del Mar digital i hi va crear un món virtual amb la seva gran inteŀligència, i a més va trobar un mètode per anar a aquest món virtual, anomenat “virtualització”. Ella i en Josep Maria van descobrir que a la seva escola hi havia un superordinador hidràulic amagat. A part de la inteŀligència té moltes idees de fer plans, ajudant en Josep Maria tant com pot. En aquestes aventures van haver de lluitar tres vegades contra el XANA. Ľİhi també va descobrir el limbe, i que allà es troba la imaginació de la gent, i per això hi són els universos de ficció de la televisió. Llavors va trobar un mètode per anar a aquests universos, anomenat “dibuixització”, i un procés invers per portar gent del limbe a la Terra, la “materialització”. Amb aquests descobriments van tenir moltes aventures, fins a ľany 2011, que va ser quan en Josep Maria va deixar ďanar a ľescola on hi havia el superordinador. Això apareix a la segona part de Planetes 3, on ľİhi durant aquesta sèrie hi té el rang de capitana. També apareix a la segona part, però hi té poc protagonisme ja que hi apareix juntament amb en Josep Maria i el 0 quan hi surten la Terra i les altres naus que no són la FEF 05.

El 4 ďabril del 2011, un súliban canvia la història perquè comença a sortir amb una noia anomenada Kimberly que, segons la història que narra el Ɛ, no tindria mai parella. Llavors tot canvia: en Josep Maria va començar a estudiar Batxillerat en una escola que a la línia temporal original no hi va estar mai. En el seu primer any, a la seva classe hi havia una noia anomenada Èrika, que en realitat resulta ser una alienígena ďorigen desconeguda disfressada com a humana que creuen que vol destruir els teremedosians. Llavors la capturen per examinar-la a la FEF 07. Poc després, a ľestiu del 2012, la 07 creua una fractura en el subespai que els porta a ľany 2412 i a la línia temporal original. Allà es fan aliats amb una nau anomenada USS Enterprise (NCC-1701-F), on una tripulant de la qual, ľalferes Miral Paris, havia estat estudiant la secreta Flota Esteŀlar de la Federació del segle XXI. Allà descobreixen el seu futur que succeiria a la línia temporal original, i també descobreixen que ľÈrika reencarnada en una nena de 12 anys, ľAnnika Caetano, vol destruir ľunivers tal com el coneixem i crear-ne un altre sota el seu control. Amb ľajuda inesperada de ľÈrika, aconsegueixen aturar ľAnnika Caetano perquè ľÈrika fa que la seva versió del futur entri en un vòrtex i deixi ďexistir. I també amb ľajuda de ľÈrika, tornen al seu temps i a la seva línia temporal. Això es veu a la peŀlícula Planetes III: Entre dues èpoques.

Ľany 2013, en Josep Maria 18 i la tripulació de la nau FEF 07 descobreixen que ľespècie de ľÈrika en realitat és una espècie molt important per a ľunivers, ja que elles han creat tota ľenergia que hi existeix. Però unes entitats desconegudes han exterminat tota ľespècie, tret de dues noies: ľÈrika i una altra noia, anomenada Velika (Велика). Aquesta última noia està en algun lloc del sud-est ďEuropa, però en Josep Maria 18 només la va veure per casualitat en una excursió que va fer i la FEF en va perdre el rastre. Les entitats que volen exterminar ľÈrika i la Velika (Велика) i acabar amb ľespècie són desconegudes, però en Josep Maria 18 troba que un ésser que no hauria ďexistir és qui pot acabar amb ľespècie. Aquesta forma de vida és la Creació Àuria, que actualment té forma ďuna noia de la seva edat que va a la seva església, i es diu Kirannis. Però ella no sap res dels seus poders, i hi ha algunes entitats darrere ďella que són qui ho manegen tot. La FEF vol ser neutral a aquest enfrontament, però es veuran obligats a coŀlaborar-hi quan no hi ha més remei. A més, les entitats que controlen la Creació Àuria poden fer filtres de percepció, que són persones o elements que en realitat no existeixen però que tothom ho veu i pensa que és real. Utilitzen aquests filtres per enganyar els oficials de la FEF, i sobretot en Josep Maria 18. Llavors decideixen unir-se amb més persones: les germanes McClain (China, Lauryn i Sierra), i una amiga de ľesglésia ďen Josep Maria 18: la Lorena. A més, la Lina, en Rutitto i la Maray tornen per ajudar els seus antics amics. També descobreixen que un altre amic de ľesglésia ďen Josep Maria 18, en Melvin, té una néta que serà una viatgera del temps més important que en Dany. Ľİhi crea nous invents per poder entendre aquesta guerra i resoldre tots els enigmes. Però ľÈrika no sap que la Velika (Велика) és viva i pensa que ella és ľúltima, i no es vol creure allò que li diu en Josep Maria 18. Això es veu a la peŀlícula Planetes IV: Ľenergia de ľunivers.

A la peŀlícula Planetes V: El teu nom a la Terra, ľİhi acaba la relació amb el seu xicot, perquè perd la memòria sobre la FEF i es queda a la Terra com una noia normal. Llavors en Josep Maria 20 vol alguna cosa més amb la Lauryn. I durant aquesta peŀlícula, en Josep Maria 20 està enamorat de ľAlexandra. Ľİhi ja no torna a aparèixer.

Futur alternatiu

A partir de la temporada 5 de SèrieStar4 es mostra el possible futur dels personatges sense els canvis a la història pels súlibans: ľİhi apareix casada amb en Josep Maria i té dos fills, en Dany (vertadera identitat ďen Ɛ) i ľÊlisy. En Dany també es casa i té un fill, ľAdry, que també es casa i així segueix la descendència de ľİhi i en Josep Maria. Es jubila de la FEF amb 56 anys, però continua apareixent al llarg de la sèrie.

Món paraŀlel

Ľİhi al món paraŀlel és una dels vint supervivents de Teremedó, però va venir a la Terra el 1999, quan el seu planeta va ser destruït, juntament amb en Yusma. Altres supervivents teremedosians van anar a Vulcà. Ell i ľİhi va començar a intentar dominar els terrans amb ľabús dels seus poders, i ľImperi Terrà es va veure obligat a negociar amb tots dos. Van estar ďacord en que viurien una vida normal a Barcelona, Catalunya, a canvi de tenir el que vulguin. Tots dos van estar ďacord per ajudar i treballar en la rebeŀlió del país veí, Espinya.

En algun moment, en Yusma i ľİhi van començar a anar a ľescola “Els Dimonis de ľInfern” a Barcelona (la contrapart de ľescola del Josep Maria original), com a parella. No obstant això, en Yusma abusava dels seus poders i feia el que volia. En ľamagatall rebel de ľIntendent de la Rebeŀlió Espinyana, mentre en Yusma i ľİhi estaven treballant amb ľIntendent Laia Romero, van ser visitats per la Laia de ľunivers principal. La Laia se n’havia anat, i ľİhi creu que la Laia de ľunivers principal era ľIntendent. Quan va tornar la vertadera Laia, ľİhi la va matar perquè creia que aquesta Laia era una impostora. Amb aquest assassinat, en Yusma i ľİhi van decidir fugir. I en algun lloc desconegut, en Yusma comença a formar un exèrcit de noies.

A ľescola “Els Dimonis de ľInfern”, en Yusma i ľİhi van conèixer ľAndrea, una rebel terrana disfressada com una simple alumna. Quan la mà dreta de ľemperador, la Superintendent Selena Gomez va tornar ďuna missió secreta, ella va començar una guerra contra els supervivents de Teremedó. Llavors, en Yusma va unir el seu planeta amb Vulcà creant la Unió Teremedovulcaniana, i van començar una guerra contra els terrans i la Selena. I la Selena es va aliar amb una noia anomenada Carol i la va enviar a ľunivers principal, a la nau FEF 07 com a espia. Allà la Selena va segrestar la nau 07 amb la Carol, i ella volia utilitzar-la com a arma per a la guerra del seu món. Ľalmirall de la Terra a la Flota Esteŀlar de la Federació Josep Maria 15 troba la mateixa Superintendent amb menys anys i veu una oportunitat: esborrar-li la memòria perquè es quedi en el món del 15 i no creixi, així no existirà mai ni la Superintendent ni tota la seva guerra que gairebé acaba amb tots els teremedosians del món paraŀlel que la Superintendent havia organitzat: la unió Teremedovulcaniana contra els terrans (humans) i els klingons. La línia temporal del món paraŀlel canvia, on en Josep Maria 15 s’assabenta que al món paraŀlel alterat per ell allà és famós perquè havia fet “la gran gesta”, tot i que ell mai ha fet res important allà.

En Yusma i ľİhi es van casar el 2012. Al desembre del 2017, la regenta Andrea va capturar en Yusma i ľİhi Kadse. ĽAndrea va matar en Yusma i la coŀlecció de noies es va desmuntar. Amb ľajuda de ľAlxy Frankz, ľAndrea envia ľİhi Kadse del món paraŀlel al passat on ella comença a viure una vida a la Terra del món normal sota el nom de Lolа i amb una família de ľArgentina, i no recorda res de la seva vida anterior. Passen els anys, i ľalmirall 19 s’enamora ďella, i se n’enamora especialment quan acaba la seva relació amb ľİhi Kadse del món normal. Però ara la Lola té altres relacions amb diversos nois macos, i seria difícil que la Lola pensés a tenir una relació amb en Josep Maria del món normal.

A la línia temporal no alterada, ľİhi és assassinada el 2095 per un terrà (humà), aprofitant que compleix 100 anys i perd els seus poders.

Personatges de Planetes
Sèrie Personatges principals de la sèrie
Anime Hachirota "Hachimaki" HoshinoAi TanabeFee CarmichaelYuri MihairokohClaire Rondo
1a sèrie Josep Maria 4RaljaLaiaDiegoAltres nensBursífers
Planetes Mata 2 Josep Maria 5RaljaManuelLaiaDiegoAltres nensBursífers
Planetes 3 Part 1: Josep Maria 6LinaManuelLaiaLiaPadokAltres nensBursífers
Part 2: Josep Mariaİhi Kadse0PumikyCarlaAnnRutittoMartaKimberlyFranny
SèrieStar4 GrokaPadokAltres tripulantsJosep Mariaİhi Kadse0PumikyCarlaAnnLaiaKimberlyDany
Peŀlícules 3, 4, 5 i 6: ÈrikaCreació ÀuriaLorenaLaurynAlexandraSelena GomezAndreaSandra
7, 8, 9 i 10: Alxy FrankzMeŀlinaЅаrа АndrејеvіćMíriamAlaraMillieAylínAltres personatges…
Advertisement